מדריך טיולי אופניים לנוסע העצמאי בשוויץ.
תמיד לפני רכיבה אנחנו מדמיינים את אותן הגלויות והתמונות השוויצריות, עם הנופיים האלפינים התלולים, שמאתגרים, גם אם רק מסתכלים על מישהו אחר מטפס אותם. אמנם בגלויות יש גם אגמים רגועים ויפים, אך במדריך הזה אתם תגלו שכדי להגיע לאותם אגמים, לא צריך לעבור הרבה עליות של כ- 1000 עד 2000 מטר עם דרופים וירידות במהירות הבזק…
שוויץ בנתה בתחומה פרויקט אופניים חסר תקדים בהיקפו. במסגרתו בנתה ושילטה מסלולי אופניים ברמות שונות, לאורכה ורוכבה.
לכל מסלול נושא, המאחד ומבדל אותו מיתר המסלולים, כמו לדוגמא מסלול הריין העובר במקביל לנהר המפורסם, מסלול האגמים החותך את שוויץ מאגם קונסטנץ שבצפון ועד אגם ג’נבה בדרום ומסלול היורה העובר באזור המזרחי הפחות מוכר בשוויץ. במסגרת הפרוייקט, השוויצריים גם בנו ושילטו 3 מסלולים לאופני הרים ומסלולים לאופני כביש, אחד מהם גם כולל 16 מעברי הרים מאתגרים ביותר.
בין המסלולים ישנם מסלולים רבים שנועדו לטיולי משפחות ורוכבים שאינם מחפשים אתגרים ומעדיפים רכיבה נינוחה ורגועה.
בפרוייקט הזה יש תשתית מאוד מיוחדת המאפשרת לנוסע בודד וגם יש חברות שעושות בשבילכם הכל, אפילו ללא מדריך וללא קבוצה לעשות טיול עצמאי מתגלגל בו כל יום מעבירים את הציוד למלון הבא, עם כל האופרציה של טיול מאורגן ומתוכנן מראש.
לחלק הראשון בטיולנו בציריך נצטרך אופני טורינג טופ קלאס, שלהם גלגלים מעט יותר עבים מגלגלי אופני כביש ושלדה וישיבה של אופני הרים שהתגלו כאופניים נהדרים לגמיעת מרחקים על שבילים לבנים ודרכים סלולות .
למרות הקשר החם בין רוכב לאופניו, קשה להתווכח עם הקלות בלקיחת אופניים בנק’ ההתחלה והחזרתם בנק’ הסיום, ללא דאגה לתקלות ותיקונים בארץ זרה…
ביום הראשון של ה רכיבה נקח מסלול דרך עיירות קטנות וציוריות, אגמים ועמקים ויכולנו להמשיך עוד בזכות אופני הטורינג, שאכן מותאמות לסוג הרכיבה הזה ונסע כ- 60 קמ’,.
רכיבה להאראו שטוחה ברובה אפר כבושים ואספלט, ואופיינה בנופים משכרים וירוק כמו שיש רק לשוויץ להציע..
לקראת סיום היום היינו ממליצים מקלחת קלה, סיור בעיר וארוחת ערב היוו סיום נפלא ליום הרכיבה הראשון.
ביום השני: תמצאו את עצמכם רוכבים בתוך גלויה שוויצרית, בהתאם לשילוט השוויצרי המצויין דרך אגמים מישורים ושדות ירוקים. בדרך תפגשו ברוכבים מכל גיל מין וסוג, פשוט מדהים לראות עד כמה הספורט הזה הוא דרך חיים עבור השוויצריים (טוב, עם כאלה תשתיות גם אצלנו רבים היו מוותרים על הרכב מרובע הגלגלים ומשתמשים באופני סוף השבוע ככלי תחבורה). חשוב לזכור את זה כשסבתות קשישות עוקפות בקלילות מבלי לאותת.
ניתן לעצור בלוצרן בעיירת ימי ביניים קטנה עם יריד קטן ונחמד ואפילו לא חוששים להשאיר את האופניים לא נעולים מחוץ למסעדה (לא מומלץ לנסות בבית). עיירה מקסימה ויפיפיה עם גשר עץ מפורסם ועיר עתיקה מאוד ייחודית ומעניינת.
ביום השלישי יש לכם 3 אופציות:
1. לעשות שייט מקסים בספינת קיטור מחודשת (כולל הצפירה מחרישת האוזניים), המונעת באמצעות שני גלגלים ענקיים החותרים במים.
2. לחילופים אם תרצו ללכת על יום אתגרי במסגרתו תצטרכו אופני הרים בעלי שיכוך מלא וטיפוס של כ- 1300 מטר.
3. יום הליכה (הייקינג) בהרים, לעלות בעזרת רכבות ורכבלים לנקודה הגבוהה ביותר בהר ריגי הליכה נינוחה של כ- 3 שעות, בנוף אלפיני משכר. בסוף ההליכה תגיעו למלון הממוקם בתצפית מדהימה להרים מושלגים ואגמים הנפרסו למרגלותכם.
ביום הרביעי: ניתן לרכב על גבי האופניים עד לשדה התעופה (מעיירה בשם רפרסוויל) אבל לא לפני שתתפנקו בספא שממוקם מתחת למלון רדיסון בלו במתחם שדה התעופה, כך תוכלו לחזור רגועים ורעננים.
טיול מודולרי לחלוטין, בו כל רוכב יכול להחליט על מספר ימי רכיבה, רמת קושי, סגנון רכיבה מועדף ורמת לינה – החל ממגורים פשוטים על ערמת קש באסם (נשמע רומנטי, נכון?) ועד למלונות טופ קלאס .
אם אתם אוהבים אופניים ואוהבים לכתוב מקומכם איתנו, שלחו לנו איימל ותהפכו מחלק ממשפחת פור בייקס מגזין האופניים של ישראל
שאלה, האם ישנים כל לילה במקום אחר? מה עושים עם הציוד?