עגלות נגררות הינן פתרון מצויין לטיול אופניים או להעברת ציוד ומשלוחים ממקום למקום או כשרוצים לצרף לטיול ילדים שעדיין אינם רוכבים בעצמם. העגלה הנגררת מאפשרת לחגור שני זאטוטים על מושב בסיגנון “כיסא חוף” ולגרור אותם אחרינו בחדוה, או אם זה עגלה נגררת למשא ניתן להעמיס עליה דברים או בעלי חיים.
כמו לכל כלי תחבורה גם לעגלה יתרונות וחסרונות, הכל תלוי במה אתם מצפים ממנה. יש לא מעט דברים שכדאי לדעת לפני שקונים עגלה נגררת, וחשוב מאוד לדעת לקראת מה אתם הולכים.
נתחיל דוקא מהסוף, יש לכם עגלה נגררת ואתם מדוושים לכם להנאתכם בשטח.
שימו לב שרוב העגלות בכלל לא מיועדות לשטח, יש לקרוא היטב את ההגבלות על השימוש בעגלה, בכל מקרה אין אני ממליץ להסיע ילדים בעגלה נגררת בשטח למעט בשבילי כורכר ושבילי עפר כבושים. יש לשים לב שלכל עגלה יש גם את מגבלת המשקל שלה, חשוב לא להעמיס את העגלה יותר מהמגבלה המצויינת עליה. כאשר אתם רוכשים עגלה יש לשים לב שהיא מותאמת לשימוש שאתם מיעדים לה, הדבר מתבטא בקוטר הגלגלים, רוחב וסוג הצמיגים, מבנה העגלה וצורת החיבור שלה לאופניים. יש גם עגלות עם שיכוך שמותאמות במיוחד לרכיבה בשטח.
בדרך כלל העגלות מיוצרות מצינורות אלומיניום מכופפים. יש לשם לב לאיכות הצינורות והכיפופים. חשוב לחפש סדקים או עיוותים בנקודות הכיפוף והחיבור של חלקי השלדה שיעידו על נקודות תורפה בצנרת. שימוש נרחב במסמרות מעיד על ייצור זול בעוד שימוש בברגים ואומים יאפיין בדרך כלל ייצור יקר ואיכותי. לרוב העגלות יש אפשרות לקפלן כדי לחסוך נפח אחסון. חשוב לבדוק את אופן הקיפול של העגלה ואיכות המחברים, זאת כדי להעריך את תוחלת החיים הצפויה של העגלה.
כאשר אנו שועטים לנו בשבילי כורכר לבנים, חשוב לזכור שהעגלה שמאחרינו סופגת את האבק והאבנים שגלגלינו מעיפים אחורנית אל פני יקירינו. רוב העגלות אם לא כולן מצויידות בכיסוי בד וניילון שמאפשר את סגירת העגלה. כיסוי זה אינו מיועד לגשם בלבד, הוא מיועד לשמור את הנוסעים הרכים מפני אבנים, חול, אבק וכל שאר הדברים שהגלגל האחורי מעיף עליהם בזמן הרכיבה.
המושבים בעגלות אלו יהיו עשויים לרוב מיריעה המתוחה על מסגרת העגלה. חגורות בטיחות לילדים הינן הכרח בעגלות אלו. כאשר אתם בוחנים עגלה כזו, שימו לב כיצד עשויים המושבים, שימו לב לתנוחת הישיבה, חוזק התפירה ולחיבור האריג אל השילדה. לרוב יש בעגלות כיסים או תאים לבקבוק שתיה או חטיפים בנוסף לתא מטען קטן מאחור. שימו לב אם קיימים פתחי אוורור שיאפשרו מעבר אויר צח פנימה גם כאשר העגלה סגורה.
כמו כל כלי תחבורה, הקשר של העגלה אל הקרקע הוא דרך הצמיגים שלה. כדי לחסוך לכם פנצ’רים מיותרים בקשו צמיגים שמותאמים לשטח או צמיגים עם סוליה עבה. מילוי אויר בצמיגים צריך להתבצע לפי תנאי הדרך, מעט אויר לשטח כדי שהגלגלים יספגו את המהמורות וינעימו לנוסעים הקטנים את נסיעתם, הרבה אויר לכביש, כדי להקל על הרוכב לסחוב את העגלה.
בכל מקרה יש לשים לב לא לנפח יותר מדי, תפקיד הצמיג הוא לספוג את האנרגיה של הפגיעה בהמהמורות והאבנים שבדרך. אם כבר בגלגלים אנו דנים, שימו לב לצורת חיבור הגלגלים לעגלה. ישנם צירי גלגלים שמחוברים לשלדה עם אומים ויש כאלו שמחוברים עם מנופי שחרור מהיר. ציר שחרור מהיר חוסך לנו את הצורך לשאת איתנו כלי עבודה למקרה ונצתרך לפרק גלגל.
יש עגלות שמגיעות עם גלגל שלישי מלפנים שיכולות לשמש כעגלת ילדים כפולה, לעגלה זו יתרונת בקלות הניהוג שלה אך חיסרון בגודל שלה.
עכשיו נדון לרגע באחד מהאביזרים הכי חשובים בנושא, חיבור העגלה לאופניים. החיבור הכי בטוח הוא על ידי מוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי, בנוסף לכך חשוב שתהיה שיטת אבטחה נוספת על ידי רצועה או כבל שיחברו בין עוד נקודה בשלדה לשלדת אופני הגורר. בדגמי העגלות המודרנים אפשר למצוא גם חיבור קפיצי בין הקצה של המוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי לבין המוט עצמו שמתחבר לעגלה. החיבור הקפיצי מאפשר לעגלה להשאר ישרה על גלגליה אם חס וחלילה נופלים האופניים על צידם.
עגלה נגררת לאופניים חשמליים או רגילים קיים חיבור מיוחד המתחבר למוט המושב כדי ליצור איזון בן המשקלים ולא לגרום לחוסר שליטה על החלק האחורי, וגם וו גרירה ייחודי המאפשר חיבור מהיר ובקלות ללא צורך בכלים מיוחדים.
להתיעצות ושאלות אל תהססו ליצור איתנו קשר.
בברכת רכיבה בטוחה ומהנה, צוות פור בייקס – 4Bikes.co.il