באתרנו 4Bikes.co.il תוכלו למצוא מגוון מאמרים בנושא אופניים, טיולים, מסלולים, בארץ או בחו”ל, טיפים, מדריכים על תחזוקה.
הפעם קבצנו לכם מגוון מסלולי רכיבה לאופנים שווים באזור המרכז.
מסלול אופניים שביל עין-ראפה : 12 ק”מ.
תקציר: סינגל כיפי, זורם, קצר ולא קשה, עם הרבה צל לימי הקיץ, אפשרות לטבילה בעין רפאה.
סינגל עין ראפה שנבנה על ידי קק”ל (ביצוע של אוטו פרידמן), יכול היה להיות בסך הכל עוד סינגל חדש שנפתח לרכיבה באיזור ירושלים. מעבר לעובדה שאנחנו חיים בזמן טוב מאוד מבחינת פיתוח תשתיות לאופני הרים, סינגל עין ראפה מגיע עם סיפור שונה.
שביל האופניים בעין ראפה הוא הסינגל הייעודי הראשון שקק”ל בונים בשיתוף פעולה עם הקהילה הערבית. האוכולוסיות היהודיות והערביות בישראל מטבען נושאות מטענים שונים זו כלפי זו, יש היכן שיותר ויש היכן שפחות. שילוב הכפר הקרוב של עין ראפה, בעידוד ותמיכה חזקה של יו”ר ועד הכפר עלא ברהום, רוכב בעצמו, מוכיח שאפשר גם אחרת.
טקס הפתיחה החגיגי כלל כיבודים מעולים ונאומים יפים מצד פורום נכבד שהורכב מיו”ר קק”ל אפי שטנצלר, ראש מוא”ז מטה יהודה משה דדון, השר לשעבר ראלב מג’אדלה וכמובן עלא ברהום. התחושה מהאירוע, לא רק הטקס אלא גם הרכיבה המשותפת – הייתה שכולם הגיעו לשם עם התרגשות כנה, הרי פתיחה של סינגל חדש לא בדיוק מהווה במה להופעה במהדורת החדשות המרכזית. רוח שיתוף הפעולה, ויותר פשוט מכך – רוח הרכיבה על אופניים, היייתה מעל ומעבר לכל תחושת מתיחות או מבוכה. בשורה התחתונה- כולם באו לחגוג רכיבה ולהנות יחד.
סינגל עין ראפה מצטרף למועדון הסינגלים הפחות טכניים של קק”ל. אפשר לקרוא לו האח הקטן של סינגל הרי נפתלי, גם במרחק וגם בגובה – אך מבחינה טכנית הוא דומה, ואינו מאתגר כמעט בכלל, פרט לסיבוב או שניים שהם קצת צפופים. אך רגע לפני שהעניין מתפרש כאילו שהשביל משעמם – האמת היא הפוכה לחלוטין. הסינגל בנוי עם קריאת שטח פשוט מעולה של האדריכל אוטו פרידמן, ניצול קוי הגובה ומתאר השטח מאפשר טיפוסים קלים וזורמים, וירידות מתונות עם נופים יפים ולא מעט פיתולים – ושם בירידות, הקסם של הסינגל מתחיל.
מכיוון שהשביל אינו טכני כמעט כלל, רוכבים מתחילים או לא מיומנים יכולים עדיין לחוות אותו ולהנות מאוד. יש גם אפשרות לעשות רק חצי מהסינגל ולחזור על דרך ג’יפים מישורית כמעט. מצד שני, רוכבים מיומנים יכולים לחגוג בירידות, להכניס דיווש חזק ולפתח מהירות לא רעה בכלל ( לפי ה-GPS כ-35 קמ”ש בקטעים המהירים, וזה היה בלי ממש להתאמץ ומבלי להכיר את השביל בכלל). טכני או לא טכני – זה כיף!
הסינגל קצר יחסית, קצת מתחת ל-12 ק”מ, אפשר בכיף לעשות 2 הקפות או לחבר אותו לטיול ארוך יותר בסביבה.
מסלול אופניים פארק עדולם – סינגל עדולם וקנים משולב : 26 ק”מ.
בקצרה: מתאים לרוכבים בעלי כושר סביר ומעלה ועם שליטה סבירה בסינגלים. המסלול משובץ באתרים ארכיאולוגיים ומתאים גם לחובבי הסטוריה.
איזור עדולם מכיל בתחומו נופי שפלה קלאסיים, היסטוריה תנכית – קרב דוד וגוליית למשל התרחש ממש באזור בו רוכבים. תל צפית חולש על השטח, ואתרים ארכיאולוגיים כמו חירבת עטרי וחירבת בורגין מספקים נקודות עצירה מעניינות.
הרכיבה הפארק עדולם מתאימה מאוד לימי החורף ועונות המעבר – בקיץ חשוב לסיים, או להתחיל מאוחר – כי לאורך מרבית המסלול אין מחסה מהשמש הקופחת. את הרכיבה נתחיל בתחנת הדלק של צומת האלה, ומשם נתחיל את הרכיבה על סינגל עדולם הותיק. בנקודת המפגש בין סינגל עדולם לסינגל קנים, נתחבר לקנים ונזרום איתו מזרחה עד לתל עדולם. עיקבו אחרי המסלול כדי לעשות צורת שמיניה אשר מסתיימת בירידה של סינגל קנים לכיוון משרדי קק”ל, ומשם חיתוך צפונה וטיפוס קצרצר בחזרה לרכב.
כמה דברים חשובים: בעוד שהרכיבה בפארק עדולם איננה טכנית באופן מיוחד, אין שם דרופים או אלמנטים קיצוניים, היא עדיין עבודה קשה מאוד. הרבה מדרגות קטנות ומשטחי סלע, טיפוסים לרוב ועבודה רצופה של רכיבה בסינגל – כולם ביחד מעייפים. כדי לסיים את הסיבוב הזה בכיף, הצטיידו קודם כל בכושר בסיסי, לאחר מכן במספיק מים, ומומלץ 2 חטיפי אנרגיה – קצב הצריכה המומלץ הוא אחד לאחר כל שעת רכיבה.
מסלולר אופניים All Mountain ביער בן שמן: 13 ק”מ.
אחד הדברים שאנחנו אוהבים בבן שמן הוא מגוון הרוכבים ומגוון השבילים. החל מרוכבי XC על אופני ריג’יד ללא בולמי זעזועים או הילוכים ועד לרוכבי אקסטרים חבושים בקסדות מלאות ורוכבים על אופני שיכוך מלא עתירי מהלך.
מסלול אופניים יער בן שמן מספק משהו כמעט לכל רוכב, ועכשיו הוא גם מאכלס מספר סינגלים רשמיים של קק”ל אשר נועדו לנתב את התנועה לשבילים רשמיים ומסודרים. הפופלריים ביותר הם סינגל “הרצל” (מסומן בכחול) וסינגל “ענבה” הארוך יותר, מסומן באדום.
הסיבוב המצורף כאן נותן טעימה מהסינגלים המוכרים וכולל את החצי הראשון של סינגל הרצל יחד עם התוספת ה”טכנית” (כקילומטר מומלץ מאוד אך אופציונלי), מעט מאוד מהסינגל האדום, וחריגה מהסינגלים הרשמיים לכיוון “יוני פרנקלין” המתאים לחובבי זמן אוויר (בזהירות!) ולסינגל המזלג המהיר והמהנה.
מסלולר רכיבה לאופניים בהרצליה Pump track :
תקציר: ה-Pump track בהרצליה בנוי בסטנדרט גבוה, יש בו שני מסלולים, הוא מואר בלילה ונמצא ממש במרכז הארץ. מה עוד אפשר לבקש? מכשיר האימון האולטימטיבי לרכיבת שטח.
אחת ההמצאות הגאוניות לאימון טכניקה על אופני הרים, וגם סתם לכיף ולכושר, הוא הפאמפ טרק. המסלול הינו מסלול במעגל סגור, הבנוי מרולרים ומברמים, ומאפשר להתקדם באופן אין סופי. הטריק הוא לעשות את זה בלי לדווש, אלא רק באמצעות תנועות הגוף שלנו.
בארץ ישנם כבר מספר פאמפ טרקים, אך זה שבפארק הרצליה הוא כנראה המושקע ביותר מבחינת בניה. המתחם מציע שני מסלולים נפרדים, מתקנים לאימון Bike skills, תאורה בשעות הערב, קומפרסור לניפוח גלגלים במקום גם בית קפה חמוד שמאפשר לטעון מצברים עם אספרסו איכותי.
מסלול לאופניים נס ציונה פאמפטרק – Pumptrack.
מסלול הפאמפטרק בנס ציונה נבנה על ידי צוות All Ride ונפתח לציבור בסוף 2009. אחד המסלולים הציבוריים הותיקים בישראל וגם אחד המגוונים שבהם.
מסלול הפאמפטרק בנס ציונה מאפשר אימון על טכניקות מגוונות, מעבר לשני מסלולי Pumptrack המתחם גם מאפשר אימון בירידת מדרגות ועליית מדרגות, וכן דרופ אחד בגובה של כחצי מטר, מכובד ביותר לאימון טכניקה – הרי שמרבית הסינגלים לא מפתיעים אותנו בדרופים גדולים יותר מכך.
במקום יש גם קפיצת עפר (Dirt Jump) זורמת ומהנה, עם גישה נוחה ונחיתה נוחה מאוד – אפשר להתאמן בכיף על שליטה בקפיצות ותרגילים – לאלו ביניכם שמצליחים לצבור מספיק זמן אוויר כדי להתחיל לשחק עם האופניים.
ההגעה למקום טיפה טריקית, אך אם אתם נמצאים ברחוב “האמהות” בנס-ציונה, תראו שילוט לפארק האופניים, עיקבו אחריו, חצו את פסי הרכבת והמתחם יתגלה לשמאלכם. העניין היחיד שמונע מפארק האופניים של נס ציונה מלקבל “ציון מושלם” הוא העובדה שהמסלול המרכזי בנוי בשיפוע. כל מסלול פאמפטרק שאינו מפולס היטב יהיה מהיר מאוד בצד אחד שלו (ירידה) אך יהפוך את השלמת ההקפה ללא דיווש לכמעט בלתי אפשרית בגלל העליה. עדיין, יש על מה לעבוד וממה להנות במקום – אנו ממליצים לבקר!
מסלול לאופניים ראש העין פאמפ טרק (Pump Track).
עיריית ראש העין השקיעה בבניית פאמפ טרק איכותי על ידי עז הרים תשתיות רכיבה.
המסלול נמצא במרכז ספורט קטן – אם תעלו ברכב לאורך דרך קיבוץ גלויות מכיוון כביש 5, לא תפספסו את מתחם הספורט מצד ימין, שכולל גם סקייטפארק ועוד מספר מתקנים. הסקייטפארק אגב – אינו מיועד לרוכבי אופניים, אנא כבדו זאת.
ההתרשמות מהמסלול היא טובה, הרולרים והסיבובים זורמים יפה. שימו לב שהמסלול פחות מתאים לרכיבות בשעות חמות או כאשר יש הרבה רוח, מכיוון שהוא במיקום גבוה וחשוף.