מדריכים טכניים לאופניים

איך להכין צמיג טיובלס בבית!

מהו צמיג טיובלס? צמיגי הטיובלס (חסרי פנימית)

לצמיגי הטיובלס יש הן יתרונות והן חסרונות על פני צמיגים עם פנימית:
יתרון: עמידות בפני סנייקבייט (צביטת הפנימית על ידי החישוק) וחדירת מסמרים או קוצים גדולים הם היתרונות הבולטים לדעתי.

החסרון: המשמעותי ביותר הינו הקושי להתקין או לתקן כזה צמיג בשטח ללא לחץ אוויר ממדחס או בלונים.

לידיעתכם: ניתן למצוא מגוון צמיגים ופנימיות לאופניים בחנות האונליין שלנו!
צמיג טיובלס תקני(UST) הינו בעל דופן עבה יותר ובעל שכבה פנימית אטימה לאויר. כמו כן שפת הצמיג שמתחברת לחישוק מותאמת להצמד ולאטום את שפת החישוק. חישוקי טיובלס הינם אטומים לבריחת אויר, בין אם על ידי יצור חישוק מיוחד או על ידי פס אטימה יעודי. חישוקים וצמיגים טיובלס תקניים אינם זולים, עקב כך פותחו שיטות וערכות אשר מאפשרות בניית גלגל טיובלס ביתי במחיר נמוך משמעותי ממחיר סט מקורי.
כדי לבנות טיובלס ביתי שיהיה עמיד לאורך זמן יש להקפיד על אותם עקרונות מנחים כמו בגלגל טיובלס מקורי. יש לבחור צמיג שהדופן שלו עבה יחסית, עבור רכיבות XC רגועות גם צמיג רגיל יספיק לרוב. אך רכיבות אגרסיביות יגרמו לפציעת דופן הצמיג ויגרמו בכך לדליפת אויר שלא תמיד ניתנת לתיקון וניאלץ לחזור ולהשתמש בפנימית.
(מנסיון.) חישוק עבור טיובלס ביתי צריך להיות רחב יחסית כדי שהצמיג יוכל להתלבש עליו היטב. צמיג רחב שיולבש על חישוק צר עלול לא לעמוד בעומס שמופעל עליו ולהתפרק מהחישוק. (גם זה מנסיון..)

המצרכים:
זוג צמיגים עם דופן עבה יחסית
2 פנימיות “20 (עבור 2 חישוקי “26)
150 מילילטר חומר אטימה לטיובלס לכל גלגל (300 מילילטר בסה”כ)
סכין יפני, מספריים, מדחס אויר, מפתח ונטיל, סמרטוט רטוב וסבון כלים.

אופן ההכנה:
מנפחים פנימית “20 כך שהיא מקבלת צורה עגולה לגמרי.
מלבישים אותה על החישוק כך שהתפר של הפנימית נמצא במרכז היקף הפנימית.
עם מספריים מנקבים את הפנימית במרכזה וגוזרים אותה במרכז לכל היקפה. את הדפנות מפשילים לצדדים.
משתמשים בסמרטוט רטוב וסבון כלים כדי לנקות את שאריות הטלק מעל הדפנות הפנימיות של הפנימית.
מרכיבים את הצמיג על החישוק כאשר הפנימית פרושה בין הצמיג לחישוק בצורה שווה משני צידי החישוק.

כעת מגיע השלב בו צריך להצמיד את שפת הצמיג לצידי החישוק. מניחים 2 אגודלים במרכז הצמיג, תופשים את צידי הצמיג בין האצבע לאגודל, מותחים את הצמיג על ידי משיכת האצבעות ודחיפת האגודלים בתנועת צביטה. (תשאלו כל דודה פולניה..)
מאחר ולא תמיד יתאים הצמיג לחישוק, בעיקר אם הוא חדש או מעוות מעט, אני ממליץ לנפח את הצמיג ללא חומר אטימה בהתחלה. הניפוח הראשוני מאפשר לו להמתח ולקבל את הצורה של החישוק כך שהאטימה עם החומר תהיה יותר קלה ולא ישפריץ הרבה חומר בניפוח הצמיג. בזמן ניפוח הצמיג מומלץ ללחוץ מעט על מרכז הצמיג מעל הונטיל כדי להצמידו לדפנות ולהקל את ניפוח הצמיג.

צמיג ללא חומר שנופח היטב יכול להחזיק מספר דקות עד חצי שעה של רכיבה. לאחר שהצמיג היה מנופח על החישוק כחצי שעה, יש להוציא את ליבת הונטיל בעזרת מפתח ונטיל ולמלא שם 150 מילילטר של חומר אטימה מעורבב היטב. ניתן להוסיף את החומר ישירות לתוך הצמיג על ידי פירוק אחת מדפנות הצמיג מהחישוק. לאחר מכן יש להחזיר את ליבת הונטיל למקומה ולנפח היטב את הצמיג.
כדי לודא אטימה טובה ומהירה של הצמיג יש להחזיק אותו מקביל לקרקע ולהטות אותו בתנועה סיבובית כדי שהחומר יסתובב סביב שפת החישוק ויגיע לכל היקף הצמיג. יש לעשות זאת לסירוגין לשני צידי הגלגל.
לאחר שהצמיג נאטם, יש להרכיב אותו על האופניים ולצאת לסיבוב קצר כדי לוודא שהצמיג מתיישב במקום ולא מתפרק מהחישוק. 
לאחר מכן ניקח את הגלגל ובעזרת סכין יפנית נחתוך את שאריות הפנימית שבולטות החוצה. אני מעדיף להשאיר 3 מילימטר מדופן הפנימית כאשר היא בולטת החוצה מהחישוק. זה מאפשר עוד קצת מחק של הפנימית על החישוק במקרה וזה נדרש.

לפי הוראות יצרן החומר, יש להוסיף חומר אטימה לגלגל מדי כ 4 חודשים עקב התיבשות והדבקות חומר ישן לדפנות הצמיג.

לכל שאלה צוות פור בייקס כאן בשבילכם 4Bikes.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *