גאומטריית האופניים שלנו הינה בעלת השפעה רבה על הרגשת הנוחות והביטחון שהם מעניקים לנו. גיאומטריית האופניים מורכבת מהמימדים והזוויות של צינורות השילדה. זוית הראש של האופניים שלנו מגיעה כעסקת חבילה עם השלדה שלנו מהיום שקנינו אותה. זוית זאת משפיעה בצורה ניכרת על התנהגות האופניים שלנו.
ההשפעה מתבטאת ביציבות ההיגוי, איכות ספיגת המהמורות של המזלג, התנגדות הגלגול בשטח סלעי ועוד.
עבור הרוכבים שמבקשים לשנות את זוית הראש של האופניים שלהם כדי לשנות חלק מהמאפיינים הללו, יש היום סט מיסבי ראש המכיל מנגנון של שינוי זוית הראש. כרגע הסט הזה מתאים לצינור ראש שמתאים למוט היגוי בקוטר “1.5 בלבד וזאת רק כאשר משתמשים במוט היגוי בקוטר “1-1/8 כך שנשאר מקום למנגנון שינוי הזווית.
נכון להיום הרוב המכריע של השלדות הינן בעלות צינור ראש שמתאים למוט היגוי בקוטר “1-1/8 ואין כיום מנגנון לשינוי זווית הראש בשלדות אלו.
מנגנון אין, אבל פיתרון יש!











