מדריכים טכניים לאופניים

מדריך פירוק טיפול והרכבה של מיסבי ראש לאופניים.

כאחד ששוטף את האופניים מידי פעם, אני מפרק את המיסבים באופניים ומגרז אותם.
רוב המיסבים הם סגורים היום ולא דורשים טיפול כמעט בכלל.
הגירוז של המיסבים הסגורים והתושבות שלהם נועד למספר מטרות עיקריות:

הפחתת החיכוך בנקודות המגע:

  • מפחיתה משמעותית בלאי ורעשים.
  • מסייעת להתאמה טובה יותר של החלקים אחד לשני.
  • מפחיתה רעשים שנובעים מחיכוך.

שימון והגנה של המיסב:

  • רוב המעטפות של המיסבים עשויים מפלדה \ סגסוגת ברזל כל שהיא כדי להקנות לה חוזק.
  • המעטפות מחלידות עם הזמן ועם המים שנשארים לאחר שטיפה בחריצים.
  • שכבת גריז תגן על המיסב מחלודה.
  • כמו כן שיכבת גריז תגן מחדירת אבק למיסב ותאריך את חייו.

שני המיסבים הנפוצים ביותר באופניים הם מיסבי הראש ומיסבי הציר המרכזי.
בכתבה זו יתוארו, פירוק ניקוי גירוז והרכבה של מיסבי ראש.
בדוגמה שלפנינו מופיע מיסב ראש חצי אינטגראלי, אך העיקרון תופס גם לרוב מיסבי הראש הקיימים.

נתחיל בפירוק הכידון.
נשחרר את הבורג שנמצא באמצע ציר המזלג.

נוציא אותו לגמרי.

ונניח אותו בצד.
נשחרר את הברגים שמחזיקים את ה STEM לציר המזלג (STIRRER) .

נמשוך את הכידון בעדינות ונסיר אותו מהציר של המזלג:


נסיר את הטבעות (SPACERS) ;ונמשוך את המזלג כלפי מטה בעדינות.
המזלג אמור לצאת בקלות מתוך המיסבים וצינור הראש.

יש לשים לב לכול החלקים שעלולים ליפול !
יש לפרק ולסדר את החלקים בסדר שבו הם היו מורכבים, חשוב להחזיר אותם בסדר הזה!!
יש מזלגות שמורכבת עליהם טבעת הכתר (RACE CROWN) בלחץ.
במיקרים כאלו איו לפרק את הטבעת ;אלא לנקות ולגרז אותה.
לאחר שהסרנו את כל החלקים מהמזלג, ננקה אותו, בעיקר את מוט ההיגוי. (STIRRER)

נתחיל לנקות ולגרז כל חלק ונחזיר אותו למקום.
נשתמש במטלית בד או נייר ניגוב יבש ועבה.
גריז במיכל קטן ומקלות אוזניים יעשו את עבודת הגירוז קלה.
אם טבעת הכתר (RACE CROWN) מתפרקת, יש לבדוק אותה היטב.
על הטבעת הזאת יושב רוב העומס של המזלג ברכיבה.
נחפש שריטות ושקעים שנוצרו מנפילות או נחיתות לא טובות.
נגרז את הטבעת בחלקה העליון בלבד! ונחזירה למקום.
יש לדאוג שציר המזלג לא יתלכלך בגריז!

לאחר הגירוז נחליק את הטבעת ונצמיד אותה לכתר המזלג, עד למטה.

לאחר מכן ננקה היטב את בית המיסב התחתון בצינור הראש.


מנקים היטב את בית המיסב העליון בצינור הראש.


ננקה היטב ונגרז את המיסב התחתון מכול צדדיו.


נחזיר את המיסב אל בית המיסב בצינור הראש.
יש להקפיד על הזוית הנכונה בעת ההכנסה של המיסב, אחרת הוא עלול להיתקע.


כך נראה המיסב כשהוא מורכב בתוך צינור הראש.

נשחיל את המזלג בעדינות בחזרה דרך המיסב וצינור הראש.
יש לשים לב שטבעת הכתר נכנסת למקומה במרכז המיסב.


ננקה ונגרז את המיסב העליון בדיוק כמו שעשינו ;למיסב התחתון.;


ננקה את טבעת המירכוז העליונה.


נשחיל את המיסב העליון על ציר המזלג עד שהוא נכנס לשילדה ונעצר.
נשחיל את טבעת המירכוז על ציר המזלג כאשר החלק הצר כלפי מטה:


הטבעת צריכה להיכנס לתוך המיסב ולמרכז בו את ציר מזלג.


מגרזים את השפה העליונה של המיסב, הטבעת והשילדה.
מנקים ומגרזים את טבעת הפלסטיק \ גומי שסוגרת על המיסב.


משחילים אותה על ציר ההיגוי ומצמידים אותה אל המיסב והכתר.


עכשיו בודקים שהכל יושב במקום, ומתחילים להחזיר את הטבעות, ואחריהן מחזירים את הכידון.


<יש לשים לב לא לחזק עדיין את הברגים בכידון!


נחזיר את המיכסה העליון והבורג למקומם.
יש לחזק את הבורג במכסה בעדינות כדי לא לפגוע במיסבים עקב חיזוק יתר.


החיזוק מתבצע בעדינות עד שהמזלג לא מתנדנד .
יש לודא שהמזלג מסתובב חלק ובקלות על צירו. אם לא, יש לשחרר את המיכסה מעט.
לאחר מכן מכוונים את הכידון יחסית לגלגל הקידמי, ואז סוגרים את הברגים שלו.
סעו בזהירות צוות פור בייקס!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *