בלמי חישוק מסוג V הינם מהיעילים שיש, בגלל עיקרון פעולה פשוט והפעלת כוח בקוטר החישוק מקבלים כוח עצירה גדול ורגישות טובה מאוד.
החיסרון הגדול של בלמים מסוג זה הוא התחממות בבלימה לאורך זמן והשפעה הדדית של הרפידות על החישוק ולהיפך. כאשר אנו באים לכוון את הבלמים שלנו, אנו חייבים לוודא שהחישוק ישר ומאוזן סביב צירו.
אם החישוק עקום באיזה שהיא צורה יש לישרו לפני כיוון הבלמים.
דבר ראשון נבדוק את מצב הרפידות והחישוק. פני השטח של משטח המגע בחישוק צריכים להיות נקיים וישרים, במקרה הצורך ניתן להשתמש בסקוטצ’ וסבון כלים כדי לנקות את משטח המגע של החישוק. הרפידות צריכות להיות שחוקות בצורה אחידה לכל אורכן ורוחבן ועדיין עבות מספיק לפי הסימון על הרפידה. בדרך כלל הסימון יהיה חריץ או מספר חריצים לרוחב הרפידה, נהוג לא לשחוק את הרפידה עד סוף החריץ אלא להחליפה כאשר מתקרבים לסופו.
זרועות הבלם יושבות על ציר בקצה התחתון של הזרוע, כבל מושך אותן אחת כלפי השניה וקפיצים מושכים כל אחת מהן כדי להרחיקן מהחישוק.
1. זרוע הבלם.
2. קפיץ מתיחה.
3. בורג כיוון מתח קפיץ
4. בורג כיוון וחיזוק רפידת בלם.
לאחר שראינו שהרפידה והחישוק תקינים, נבדוק את פעולת הזרועות. נפרק את הצד של מוביל הכבל מהזרוע של הבלם ונבדוק שהזרועות מורחקות החוצה על ידי הקפיצים. אם זרוע אינה מורחקת על ידי הקפיץ, יש לבדוק שהוא ישר ויושב במקומו.
לאחר מכן נבדוק את מיקום הרפידה על החישוק. את כיוון הרפידה עושים על ידי שיחרור הבורג שמחזק את הרפידה לזרוע, כיוון המיקום שלה כאשר היא צמודה לחישוק וחיזוק הבורג היטב לאחר שהיא במקומה.
הרפידה צריכה להיות כמעט מקבילה לחישוק כאשר הקצה האחורי שלה יותר קרוב לחישוק (כמילימטר) מאשר הקצה הקידמי כך שהוא יגע בחישוק ראשון. הרפידה צריכה להיות ממורכזת באמצע שטח המגע של החישוק.
עכשיו עלינו לדאוג לכך שהזרועות תהינה במרחקים שווים מהחישוק. נחבר שוב את הכבל לזרועות, לכל זרוע יש בורג שמכוון את מתח הקפיץ שלה, הברגים צריכים להיות מוברגים בערך שליש הדרך פנימה בשביל כיוון התחלתי, לאחר מכן נבדוק אם אחת הרפידות מתחככת בחישוק, אם כן, נחזק את הבורג שמותח את הקפיץ כחצי סיבוב ונבדוק שוב, אם צריך, ניתן להחליש את הבורג בזרוע הנגדית. כך עד ששתי הזרועות יהיו במרחקים שווים מהחישוק ולא יתחככו בו.
עכשיו שהזרועות מכוונות, יש לכוון את המנופים שעל הכידון (ידיות למי שתהה מה זה..) לכל מנוף יש בורג חלול עם אום נעילה אשר דרכו עובר הכבל והמוביל שלו, יש להבריג את הבורג לתוך המנוף לפני שמתחילים לכוון את הבלמים. בקצה אחת מזרועות הבלם יש בורג אשר מחזיק את קצה הכבל, יש למתוח את הכבל כך שהרפידות נמצאות כמילימטר אחד מהחישוק ואינן נוגעות בו כאשר הוא מסתובב. עם הישחקות הרפידות ניתן יהיה למתוח את הכבל בעזרת הברגים החלולים שעל מנופי הבלם על הכידון. חשוב לנעול את הברגים בעזרת האומים שעליהם כדי שלא ישתנה הכיוון שלהם בזמן רכיבה.
המנופים צריכים להיות מקבילים לכידון כאשר הם לחוצים כמעט עד הסוף, זה יתן לנו כוח עצירה מקסימלי בזמן בלימה.
כדי למנוע הפתעות מהסוג הכואב, חשוב לבדוק את תקינות הבלמים לפני כל רכיבה!