לאחר רכיבה מוסיקלית למדי ,שבה הקראנק שלי (או “גל ההינע” בעברית) חרק לו עם כל לחיצה על הפדלים במשך מספר שעות לא מבוטל החלטתי לפרק אותו במטרה לנקות, לגרז ולחזק אותו. למזלי זהו קראנק משולב עם ציר מרכזי חלול כאשר המיסבים הם מיסבים חיצוניים, דבר שמפשט משמעותית את הטיפול בהם.
ניתן לבחין בציר החלול אשר סגור מצד אחד עם בורג ההידוק.
תחילה יש לפרק את בורג ההידוק שנמצא בצד השמאלי של הקראנק, בורג זה מצמיד את הזרוע השמאלית והימנית יחד אל המיסבים.
לחברות שונות יש ברגי הידוק שונים, שימו לב לסוג הבורג והשתמשו במפתח המתאים לשחרורו.
לאחר שהסרנו את הבורג נשארנו עם 2 זרועות שמחוברות על ציר חלול דרך השילדה. הזרוע השמאלית היא זאת שמחזיקה את כל העסק הזה ביחד.
כדי להסיר את הקראנק מהשילדה יש לפתוח את הברגים שמחזקים את הזרוע השמאלית לציר.
שימו לב שלזרוע יש 2 ברגים שמורכבים משני צדדים שונים. יש לזכור לפתוח את שני הצדדים לפני שמנסים למשוך את הזרוע מהציר.
לאחר שהסרנו את הזרוע השמאלית ניתן למשוך את הצד הימני של הקראנק אל מחוץ לשילדה ביחד עם הציר שלו.
יש לשים לב שבחלק מהמיקרים יהיו אטמים על הציר.
כעת יש לפרק את מכסי האבק מעל המיסבים, יש לעשות את זה בזהירות כדי לא לפגוע בהם.
יש לשים לב, במקרה שלנו יש למכסים אטמי גומי עדינים.
עכשיו שהושלם הפירוק של המכסים, ניתן לראות את המיסבים בתוך הבתים שלהם.
אלו מיסבים סגורים ולשם הנוחות סימננו את הטבעות הפנימית והחיצונית.
יש לבדוק שהמיסבים יושבים היטב במקומם ואין בין הטבעת החיצונית לבית ליכלוך או חופש. חשוב לבדוק שבין הטבעות עצמן אין חופש וטבעת הפלסטיק שמגינה על הכדוריות שלמה.
יש לבדוק שבית המיסב מהודק לשילדה כראוי, במקרה הצורך ניתן להסיר אותו לנקות, לגרז ולחזק בחזרה.
חשוב להשתמש בכלי המתאים לשחרור וחיזוק בתי המיסבים כדי שלא יגרם להם ולשלדה נזק.
עכשיו כשהכל מפורק יש לנקות בקפידה את כל החלקים במטלית יבשה עד שהם נקיים מגריז ישן ולכלוך.
גם את המיסבים שנשארו בבית המיסב יש לנקות היטב. אל תנסו לפרק אותם ללא כלים מתאימים מחשש שיפגעו.
לאחר שניקינו את החלקים נגרז ונרכיב בסדר הפוך. את המיסבים יש לגרז בשיכבה עבה גם בחלק הפנימי, בעיקר לשם הגנה מפני מפגעי הליכלוך ומזג האויר.
את המיכסים יש להרכיב כאשר לא שוכחים להרכיב ולגרז את האטמים שלהם.
את הצד הימני של הקראנק יש לגרז בנקודות המגע שלו עם המיסבים ובנקודת החיבור של הזרוע הנגדית.
יש לגרז את ההברגה של בורק ההידוק של הקראנק ולהבריג אותו בעדינות במקומו.
יש להקפיד להדק אותו לפי הנתונים הכתובים עליו.
שימו לב, על רוב החלקים יש מספרים המבטאים את המומנט הנדרש להידוקם.
לאחר שהידקנו את שתי הזרועות ביחד יש לבדוק על הזרוע הימנית שאין חופש בציר ושהוא מסתובב ללא התנגדות.
לאחר שוידינו שאין חופש בציר ניתן להדק את הזרוע השמאלית.
עכשיו ניתן לבדוק שהקראנק מסתובב חלק ללא חופשים או רעשים מיותרים.