אופניים חשמליות הם טרנד ישראלי וגם עולמי.

לאחרונה פורסמו סקרים שמראים שבחלק ממדינות אירופה כמות האופניים החשמליים שנמכרים בכל שנה צפויה לעבור את כמות האופניים הרגילים.

האופניים החשמליים שנמכרים באירופה עומדים בתנאי התקן האירופי, שאומץ גם בישראל, אבל בישראל כמו בישראל… קומבינות, ג'ונגל וגן חיות.

אין אוהב יותר על הישראלים מהקומבינה, ואם אפשר גם קומבינה וגם לחסוך… אושר!

לכן, ישראלים רבים פונים שואלים ומבקשים הרכבת מנוע חשמלי לאופניים שלהם, ומניחים שהם ייהנו מהטוב שבכל העולמות.

למרבה הצער, הרכבת קיט לאופניים רגילים כדי להפוך אותם לאופניים חשמליות בדרך כלל מביא את הרע שבכל העולמות.

דבר ראשון, וחשוב ביותר… המחיר!!! מה עם המחיר????

למרבה ההפתעה של המתעניינים, השדרוגים כדי להפוך את האופניים לחשמליים עולה כמעט ולפעמים גם בדיוק כמו ואף יותר מאופניים רגילים.

הא? מה? תופרים אותנו? לא!

וגם כן כמובן במובנים מסוימים.

השאלה היא מי תופר?

כאשר מכניסים אופניים חשמליים לארץ כאופניים חשמליים מלאים ומורכבים משלמים עליהם מכס בגובה של 7%   (לכך יש להוסיף עלויות רבות של , למשל, מע"מ, הובלה, דמי בדיקה ואישור למכולה למכון התקנים, ועוד… ועוד…  הוצאות מהוצאות רבות ומשונות).

כאשר מכניסים לארץ קיט מנוע חשמלי מלא או כחלקים כמו סוללות, בקרים, מנועים, מתגים וכיוב', ובכן… כאן משלמים כבר מכס של 37%…. כלומר פי 7 מכס פחות או יותר ותוספת של כ 1/3 לעלות הקיט – מה ש"מכסה" כמעט לחלוטין את הפער בין קיט לבין אופניים חשמליים.

עכשיו… נוסיף לעניין הזה את העובדה שלרכוש חלקים בדרך כלל יקר יותר מלרכוש אותם מורכבים יחד כאופניים

(הסבר ביניים: אם הייתי רוכש בנפרד את כל חלקי האופניים גם בחו"ל, היה לי יקר יותר מאשר לרכוש אותם כמורכבים – זה לא הגיוני למי שלא מבין איך מסחר עובד, אבל כשמפעל ההרכבה רוכש את החלקים בכמויות דמיוניות כמעט, הם עולים לו הרבה הרבה פחות, ועל אף שיש עלות של הרכבה הוא יוצא מאד מורווח על המכירה של סך כל האופניים מורכבות יחד – הוא מרויח גם על ההרכבה וגם על החלקים, כי ההנחות שלו הן עצומות יש פה יתרון לגודל או יתרון לענקיות…, ועדיין יוצא זול יותר מאשר לרכוש את החלקים כנפרד).

ולבסוף … נוסיף את עלות ההרכבה של הקיט כאן בארץ על האופניים, עלות שהיא גבוהה בדרך כלל גם בגלל עלות העבודה של המתקין שצריך להחזיק סדנת עבודה ולהתפרנס וגם לתת אחריות על העבודה ויש לתמחר את האחריות הזו גם כן.

ולכן… בסופו של יום, לא ממש כדאי להרכיב  קיט לאופניים חשמליים – לפחות לא מהפן הכלכלי.

מצד שני – גם מהפן הטכני זה לא ממש רעיון המאה.

ברמת העיקרון קיטים שמורכבים על אופניים רגילים יוצרים בלאי עצום של האופניים הרגילים, מעבר לעובדה שלפעמים קודחים בשלדות כדי להתקין עוגנים לסוללות ולבקר וכיוב,' ובכך מחלישים אותם, גם התקנה שעובדת על לחץ גורמת לאופניים לעומסים גדולים שהם לא ממש בנויים לעמוד בהם.

גם תוספת המשקל עושה את שלה, וכך בעלי אופניים שהתקינו עליהם קיט מנוע חשמלי, כדי להפוך אותם לאופניים חשמליים, מוצאים את עצמם עם שברים רבים בסיחים (ה"שפיצים" של הגלגלים") ובחלקים אחרים כמו שלדות, צירים וגם כידונים.

זאת אומרת שלא רק שהעלויות גדולות, אלא גם התוצאה גרועה מבחינה טכנית. במיוחד כשמדובר באופניים חשמליות מתקפלות לעומת אופניים מתקפלות רגילים (גם מהטובות יותר) שהותקן עליהם קיט מנוע חשמלי.

יחד עם זאת, עדיין יש אנשים שמעוניינים בקיטים כאלו בגלל שהם רוצים אופניים לא חוקיים, כאלו שעוברים את המהירות של התקן, שהיא 25 קמ"ש, בהרבה הרבה יותר.

כאן, לא רק שמקבלים את כל החסרונות שלעיל, אלא גם יש שני אלמנטים נוספים – אחד של סיכון מטורף במקרה של תאונה, שאז כאשר יעלו עניני ביטוח ופיצויים הרוכב יינזק באופן משמעותי.

וזה לא רק פיצויים לרוכב, אלא יכולים להיות גם פיצויים שהרוכב יצטרך לשלם למי שהוא פגע בו.

אפשר ללמוד ממקרה מקביל של רוכב שרכב על קורקינט חשמלי לא חוקי עם מנוע של 700   וואט, ופגע בהולך רגל. אותו הולך רגל תבע את הרוכב ואת בעל החנות שמכרה את הכלי החשמלי לאותו רוכב, ושניהם חוייבו לשלם להולך הרגל 160,000 ₪, כלומר 80,000 ₪ לאחד!

אנחנו לא ממש ממליצים על סיכון מטופש כל כך מהסוג הזה, בטח לא למי שרוכב בערים, שהן צפופות מאד ובהן הסיכוי שהולך רגל יתפרץ לך למסלול הרכיב הוא גבוה, ובטח עם כלי שנוסע מהר כל כך.

גם ככה, מהניסיון שלנו האופניים החשמליים החזקים יותר נוסעים קצת מעבר לאותם 25 קמ"ש (כלומר נניח 26-27 קמ"ש), מה שעדיין משאיר אותן חוקיות, ומעבר לזה, מי שנוסע בסביבה עירונית, ואפילו אם הוא נוסע בין ערים כמו נניח בין רמת גן לתל אביב, בת ים/חולון לתל אביב, הרצליה לרעננה או כפר סבא, או כפר סבא להרצליה וכיוב', לא יגיע כמעט למהירות המקסימלית של 25 קמ"ש.

רוכשים רבים מדווחים שרוב הזמן הם לא מגיעים למהירות המקסימלית הזו, וכשהם מגיעים אליה, היא גם מרגישה להם ברוב הפעמים מהירה מדי בשביל התנאים.

ומי שמדווח את זה אלו גם אותם חכמולוגים שביקשו בהתחלה לרכוש אופניים של "50 או 60 קמ"ש".

פרט נוסף לגבי אופניים חשמליים לא חוקיים הוא שהן, מידיעה אישית, נכון להיום יקרים להחריד, כלומר נניח 12,500 אלף שקלים לאופניים מורכבות כ 10,000 ₪ להתקנת קיט.

ברמת העיקרון, אנחנו לא ממליצים ולא ממש עושים את הדברים האלו בפועל.

אז מה כן?

ל 100% מתוך 100% מהרוכבים הפוטנציאליים עד היום, אופניים תקניים יעשו את העבודה בלי שום בעיה.

רק כשכבר רוכשים זוג אופניים כזה, חשוב לעשות את זה בצורה נכונה, כלומר לעבוד עם האנשים הנכונים, שיודעים לקנות מהיבואנים הנכונים, שהסחורה שלהם טובה ואמינה, ושהיבואן הוא יבואן טוב ואמין, וכל זה במחיר טוב!!!

זה מה שאנחנו משתדלים לעשות, ואחרי 3 שנים בשוק, כבר סיננו עבורך את כל הבעייתיים, ובחרנו חוג מצומצם של יבואנים איכותיים, עם כלים איכותיים ואמינים שאנחנו מוכנים לעבוד איתם, ואכן אנו עובדים איתם בכמויות גדולות בקניינות גדולה וכך שיש לנו מחירים מצויינים עבורך, עבור האופניים החשמליות הטובות, עם השירות הטוב – חנות אופניים ודו גלגלי של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *