אז שוב זה קרה לי, הפדל הימני פשוט קרע את ההברגה שמחברת אותו אל זרוע הקראנק והשתחרר.
במבט תמים של אני לא מאמין שזה קורה לי עשיתי ניסיון זריז לחזק אותו לשתי הכריכות האחרונות בתבריג. דריכה ראשונה על הפדל הוציאה אותו ממקומו והכניסה אותי לדיכאון קל, סיבוב שני בשביל המעיינות ואני צריך לעשות אותו כאילו אני דורך על ביצים.
לרוב סיפור כזה נגמר בהחלפת קראנק או זרוע אחת לפחות. אבל זה לא חייב להיות כך. הנה פיתרון למי שלא מעוניין להחליף את הקראנק שלו רק בגלל שנקרעה הברגה של פדל.
קודם כל יש לבדוק שהזרוע לא נסדקה או התעוותה בגלל העומסים שהיו עליה. בעיקר יש לבדוק את אזור חיבור הפדל אל הזרוע. לוקחים את הזרוע הפגועה לבית מלאכה שעושה חריטה וכירסום, או שעושים לבד בבית מי שיש לו את הכלים.
מבקשים מהחרט לחרוט את ההברגה הקיימת בזרוע ולעשות הברזה חדשה של 17 מ”מ. צריך להקפיד שההברזה החדשה מקבילה לגמרי לישנה אחרת הפדל יסתובב על ציר אלכסוני.
לאחר מכן יש להכין תותב (בושינג) שההברגה החיצונית שלו תואמת את ההברגה 17 מ”מ החדשה בזרוע. התותב צריך להיות עשוי ממתכת קשה יותר מאלומיניום, אני השתמשתי בפלדה.
בחלק הפנימי של התותב יש לקדוח ולהבריז הברגה חדשה בקוטר 9/16 אינטש ובצפיפות פסיעה של 20 פסיעות לאינטש כדי שיתאים להברגה אשר על הפדל. המידה נכונה עבור אופני הרים בעלי קראנק רגיל. אופני BMX משתמשים בהברגת 1/2 אינטש. אורך התותב צריך להיות בהתאם להברגה הקיימת בזרוע הקראנק, בצידו האחד יהיה ראש בעובי 2 מ”מ כדי שיהיה ניתן להבריג אותו פנימה.
לאחר שהכננו את התותב ובדקנו שהוא מתאים בדיוק, יש לנקות היטב את ההברגה החיצונית שלו ואת ההברגה בזרוע הקראנק. אני השתמשתי באלכוהול כדי לסלק שומנים שיפריעו להדבקה.
לאחר שההברגות נקיות ויבשות, יש למרוח LOCTITE להברגות על ההברגה החיצוני של התותב.
את התותב יש להבריג היטב לתוך זרוע הקראנק ולתת לדבק להתמצק מספר שעות.
עכשיו ניתן להבריג את הפדל בחזרה ולהמשיך לרכב.
בהצלחה
צוות פור בייקס